W moim
gabinecie oferuję diagnozę i terapię logopedyczną dla dzieci, młodzieży
i dorosłych.
W
trosce o Pacjentów i ich stałe zadowolenie z oferowanych przeze mnie usług
Gabinet Logopedyczny dysponuje
nowoczesnym sprzętem, który w sposób znaczący podnosi skuteczność prowadzonych
terapii.
Na wyposażenie składa się:
1. Stymulator logopedyczny
Stymulator logopedyczny (wraz z zestawem szpatułek) to urządzenie do polisensorycznego oddziaływania, w ćwiczeniu wielu zmysłów, które integruje funkcje użytkowe wielu aparatów.
Funkcje zostały opisane w książce "Utensylia logopedyczne" Antoniego Bochniarza. To
urządzenie jest najbardziej zintegrowanym i najbogatszym funkcjonalnie urządzeniem gabinetu logopedycznego, którego przydatność potwierdza się w wielu różnych jednostkach diagnostycznych).
Stymulator logopedyczny jest przydatny w reedukacji chorych z afazją, w usprawnianiu i stymulowaniu rozwoju mowy, w usprawnianiu motoryki języka (opóźniony rozwój mowy, porażenie mózgowe), w korekcji rotacyzmu, w pracy z niedosłyszącymi i jąkającymi się oraz w korekcji mowy nosowej i w diagnozowaniu stopnia zautomatyzowania ćwiczonych głosek. Właściwością aparatu jest możliwość jednoczesnego wybiórczego oddziaływania bodźcami elektrycznymi (prądy podprogowe), mechanicznymi, akustycznymi, wibracyjnymi i wizualnymi.
Zastosowanie stymulatora
logopedycznego
Części składowe stymulatora |
Zastosowanie |
Elektrostymulator |
Opóźniony rozwój mowy, dziecięce
porażenie mózgowe, niektóre typy afazji, zespół Downa, rynolalia, opóźnienie
psychomotoryczne |
Metronom |
Praca z jąkającymi się, wyznaczanie
tempa powtórzeń przy automatyzacji wymowy sylab i słów, badanie poczucia
rytmu i koordynacji ruchu ze słyszanym sygnałem, stymulacja do aktywności
werbalnej. |
Generator szumu i tonu krtaniowego |
Diagnozowanie jąkania, badanie
stopnia zautomatyzowania wymowy głosek, stymulowanie do wysiłku głosowego |
Rezonator + wskaźnik świetlny |
Praca z niedosłyszącymi, korekcja
zaburzeń dźwięczności głosek, korekcja sygmatyzmu bocznego |
Wzmacniacz |
Praca z niedosłyszącymi |
Wibrator logopedyczny |
Usprawnianie motoryki języka, stymulowanie
rozwoju mowy, korekcja rotacyzmu |
Echo-rewerberator |
Terapia jąkania i tachylalii |
2. Instrumentarium logopedyczne nr 3
Walizka logopedyczna - Instrumentarium logopedyczne nr 3 - To zestaw najbardziej potrzebnych elementów i urządzeń przydatnych w korekcji zaburzeń dyslalicznych (w korekcji głoski „k”,”g”, w korekcji głosek dentalizowanych”, w korekcji mowy nosowej, w terapii jąkania (Toni-echo), w relaksacji (relaksator). Jest to zestaw podstawowy (wzbogacony elektroniką).
3. Wkładki artykulacyjne
Wkładki artykulacyjne służą do pionizacji języka, zapobiegają sygmatyzmowi międzyzębowemu,
są pomocne w korekcji sygmatyzmu przyzębowego, zapobiegają powstawaniu i utrwalaniu się
wady zgryzu, bywają pomocne w korekcji zaburzeń dyslalicznych, również u dzieci z upośledzeniem
4. Ilustracje logopedyczne
Ilustracje logopedyczne to zestaw kolorowych plansz do wystroju gabinetu i do wspomagania praktyki logopedycznej. Gabinet logopedyczny nie powinien swym wyglądem przypominać ani klasy szkolnej, ani „straszyć” surowością biura czy przychodni lekarskiej, z którą dzieci zazwyczaj nie mają najmilszych wspomnień. Powinien mieć swój charakterystyczny wystrój, który tworzy właściwy klimat do terapii. Zaproponowany tutaj zestaw kolorowych ilustracji, obok sprzętu i pomocy, służy do wyposażania, wystroju gabinetu i wspomagania praktyki logopedycznej. W zestawie znajduje się 9 kolorowych plansz z podpisami, których celem jest komunikować, apelować, informować i zachęcać do terapii.
Ilustracje te, sprawdzone od wielu lat w praktyce, są pomocne w pracy z niedosłyszącymi, chorymi z afazją i mającymi zaburzenia o charakterze dyslalicznym. Ich celem jest wizualizacja istotnych układów artykulacyjnych (rentgenogramy, palatogramy oraz litery i obrazki). Proponowane ilustracje, powiększone do formatu A4, pochodzą z książek A. Bochniarza „Gdy masz dziecko z wadą wymowy” i „Różne oblicza jąkania i sposoby pomagania jąkającym się”.
5. Echo-wibrator
Echo-wibrator -(wraz z wkładkami dystansowymi i szpatułkami) to połączenie w jednym urządzeniu
funkcji aparatu echo (do terapii jąkania), wibratora do korekcji rotacyzmu i do usprawniania motoryki
języka, wzmacniacza (do pracy z niedosłyszącymi) i rewerberatora (przydatnego w terapii jąkania).
Wkładki dystansowe - to elementy potrzebne do dystansowania (rozwierania) szczęk podczas
stymulacji mechanicznej wibratorem i w czasie użytkowania stymulatora logopedycznego,
wibratora i echo-wibratora. Dystansowanie szczęk jest niezbędne w początkowym etapie pracy
z tymi urządzeniami. Stosowanie wkładek zapobiega ruchom żuchwy (stabilizuje układ potrzebny
do ćwiczeń) i przeciwdziała stukaniu szpatułką o zęby oraz zmusza do większego wysiłku osobę
6. eduSensus Logopedia to pakiet poszerzony, czyli 12 programów do diagnozy i terapii logopedycznej
• Szereg szumiący: moduł podstawowy + moduł profesjonalny,
• Szereg syczący: moduł podstawowy + moduł profesjonalny,
• Szereg ciszący: moduł podstawowy + moduł profesjonalny,
• Różnicowanie szeregów,
• Głoska r: moduł podstawowy,
• Głoski r, l: moduł profesjonalny,
• Głoski tylnojęzykowe k, g, h
• Mowa bezdźwięczna,
• Sfonem,
• Echokorektor,
• ponad 2300 interaktywnych ćwiczeń,
• prawie 900 kart pracy do wydruku,
• zestaw pomocy dydaktycznych.
Program eduSensus Logopedia, uznany za wyrób medyczny, spełnia wymagania europejskiej Dyrektywy dla Wyrobów Medycznych 93/42/EEC.
Program otrzymał rekomendację Polskiego Związku Logopedów.
7. Gry (SYLABY W DOMINIE, MÓWIĘ POPRAWNIE, MEMORY ZWIERZAKI)
Gra edukacyjna. Stymuluje zmysły, wyobraźnię, koordynację ruchowo-wzrokową oraz kreatywność.
Polega na dopasowywaniu sylab, w celu utworzenia wyrazów.
"Mówię poprawnie" to gra logopedyczna mająca na celu rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, w zakresie poprawnego wymawiania głosek z szeregu syczącego (s, z, c, dz), ciszącego (ś, ź, ć, dź) oraz szumiącego (sz, ż, cz, dż), a także poszerzania słownika czynnego oraz rozwoju percepcji słuchowej.
Gra, która rozwija pamięć, uczy koncentracji, uczy również nazewnictwa (opóźniony rozwój mowy).
8. Ćwiczenia dla dorosłych z afazją
"Jakie to było słowo?" Ćwiczenia logopedyczne dla dorosłych z afazją.
Ćwiczenia zostały przygotowane z myślą o dorosłych osobach, które na skutek uszkodzenia mózgu utraciły zdolność swobodnego posługiwania się słowami.
Dwie części - czasowniki/rzeczowniki. Zawiera ćwiczenia mające na celu ułatwienie dostępu do znanych i często używanych słów, m.in.:
✓ pisemne i/lub ustne nazywanie obrazków
✓ wybór rzeczownika o podobnym lub przeciwnym znaczeniu
✓ wyszukiwanie homonimów
✓ nazywanie kategorii semantycznych
✓ uzupełnianie związków frazeologicznych
✓ grupowanie rzeczowników według kategorii znaczeniowej
✓ tworzenie rzeczowników z dostępnych liter
✓ wyszukiwanie rzeczowników rozpoczynających się od określonej litery
9. Kolorowe plansze dla dorosłych afatyków
Zestaw kolorowych plansz dla dorosłych afatyków przeznaczone są do prowadzenia terapii
neurologicznej chorego z afazją. Zestaw pozwala na programowanie różnorodnych ćwiczeń
pobudzających aktywność językową chorego, ułatwia nawiązanie kontaktu, powrót do
rozpoznawania symboli i powiązania znaków graficznych z mową.